Xerrada de Eduardo Criado
La triada orador, tema, auditori; conforma el conjunt d’elements de tota xerrada, classe, conferencia o com li vulguem dir al fet de que un individu sol parli per a un grup mes o menys nombrós de gent.
Per a que hi hagi comunicació. Tot orador necessita connectar amb l’auditori, cal que emani confiança amb els seus coneixements de tema del que parla y que estableixi una col·laboració profunda amb els oients.
Els objectius de tota conferencia son quatre. Entretenir, informar, convèncer i motivar, no es cosa baladí, parlar dels objectius i lligar-los entre ells, si la gent no s’entreten, o si no se l’informa de res que no sapigués, si no se la convenç o no se la motiva acaba marxant, o lo que es pitjor adormint-se a la sala.
- Un cop establerts elements i objectius anem a per la conferencia en si. Aquesta consta habitualment de set fases, que aniran passant una darrera l’altra des de l’inici fins a la fi de l’exposició. Les fases seran les següents:
- Inici l’orador contactarà amb l’audiència mentre reclama la seva atenció
- Vinculació cal vincular-se amb el públic tot fent-lo còmplice del nostre discurs
- Definició del tema, cal dir de que es parlarà com se’n parlarà i quan es farà
- Valoració del tema, cal convèncer l’auditori de quan interessant es el nostre tema
- Col·laboració hem d’aconseguir la col·laboració del públic en el psicodrama del nostre acte
- Motivació s’ha de donar motivació al públic per seguir la xerrada
- Consolidar finalment caldrà consolidar la comunicació per tal de rubricar la xerrada
Ja per acabar crec que lo basic es preparar el tema, conèixer-lo a fons i planificar molt cuidadosament per on farem anar la nostra xerrada. Cal ser clar i concís i no sortir-se del tema per cap motiu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada