CURS DE CUINA PER A SOLTERS
Mitjans
Per aquest curs es disposarà d’una aula amb joc de fogons central per al professor i fogons individuals laterals per als alumnes, projector de vídeos i material gràfic de suport
Objectiu
Que a la fi del curs els alumnes siguin capaços d'idear i cuinar un menú diari divers i amb el poder nutritiu adient
Continguts
20% COMPRA OPTIMA:
- Control del valor nutritiu dels aliments
- Control del valor nutritiu dels aliments
- Aliments i salut (celíacs, diabètics, hipertensos, colesterol, etc.)
- Producte fresc i de casa, primordial per a una bona alimentació
- Què comprar, com i quan, èpoques de saó de fruites i verdures, i parades biològiques de pesca, cal saber que el rap que comprem al desembre, no és ni europeu i les cireres del gener tampoc.
- Mai vagis a comprar amb gana, compraràs productes pel desig
- Producte fresc i de casa, primordial per a una bona alimentació
- Què comprar, com i quan, èpoques de saó de fruites i verdures, i parades biològiques de pesca, cal saber que el rap que comprem al desembre, no és ni europeu i les cireres del gener tampoc.
- Mai vagis a comprar amb gana, compraràs productes pel desig
40% RUDIMENTS EN FRONT DEL FOC:
- Mesures i pesos d’una ració
- Mesures i pesos d’una ració
- Com coure diferents aliments cocció al vapor, planxa, brasa, bullits
- Preparacions bàsiques: sofregits, rostits, brous, sucs base, picades, etcètera
- Nomenclatura elemental (planxa, brasa, wock, olla ràpida, la mànega pastissera, el passapuré, el colador xinès, la termomix i la resta d'andròmines de cuina)
40% RECEPTES Preparació de receptes bàsiques per a una bona alimentació, cal ser variat per a no avorrir i fer una cuina sana i equilibrada.
METODOLOGIA
- Vídeos i visualització directa del professor preparant els plats
- Pràctiques individuals, a classe i a casa
- Entrega de material escrit de receptes (35 fitxes)
AVALUACIÓ
Tast i vista.
L’últim dia de curs, els alumnes hauran de preparar als fogons de l’aula una recepta de les entregades a les fitxes (a triar per ells), havent fet prèviament la compra dels ingredients (fora d’hores lectives).
S’avaluarà: preparació, presentació i evidentment gust del plat la innovació.
--------------------------------------------------------------------------
Distribució de les hores lectives
20% COMPRA OPTIMA: Control valor nutritiu d’aliments Què comprar i com.
2 Hores
30’ Valor nutritiu dels aliments (hidrats, proteïnes, etc.)
30’ Aliments i salut (celíacs, diabètics, hipertensos, colesterol, etc.)
60’ Compra en funció de l’oferta, les necessitats reals i l’època de l’any (compra producte fresc i de la terra)
30’ Aliments i salut (celíacs, diabètics, hipertensos, colesterol, etc.)
60’ Compra en funció de l’oferta, les necessitats reals i l’època de l’any (compra producte fresc i de la terra)
S’entregarà una Fitxa amb la disponibilitat de productes segons la temporada (fruita, verdura i peix)
40% RUDIMENTS ENFRONT DEL FOC:
4 Hores
30' Concepte “ració”, pesos i mides no sempre molt és millor
90' Com coure diferents aliments
120' Preparacions bàsiques: sofregits, rostits,...
40% RECEPTES
4 Hores
Preparació de receptes bàsiques elaborades amb diferents tipus de menjar.
60' Com conjuntar verdures amb carns o peixos i com amanir-los.
60' Receptes bàsiques i sofisticades.
60' Receptes d’aprofitament de menjars ja cuits (tipus canelons o croquetes)
60' Receptes amb el que hi ha a la nevera (acabem amb les rampoines)
60' Com conjuntar verdures amb carns o peixos i com amanir-los.
60' Receptes bàsiques i sofisticades.
60' Receptes d’aprofitament de menjars ja cuits (tipus canelons o croquetes)
60' Receptes amb el que hi ha a la nevera (acabem amb les rampoines)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada